• imprimir

Teresa Ribera defende o papel prioritario da transición ecolóxica no proceso de reconstrución do país

Teresa Ribera defiende el papel prioritario de la transición ecológica en el proceso de reconstrucción del país
  • As medidas adoptadas desde MITECO garantiron en todo momento a seguridade de subministración do sistema enerxético español
  • O bono social eléctrico, estendido a profesionais autónomos que cesaron a súa actividade ou viron reducida a súa facturación nun 75% como consecuencia do COVID-19, ampliou a súa cobertura a máis 25.900 novos fogares, e xa beneficia a máis de 1,3 millóns de familias
  • A prórroga, durante seis meses, do bono social aos usuarios que debían renovar a súa solicitude nestes momentos está a protexer a unhas 70.000 familias cada mes
  • A Vicepresidenta cuarta e ministra para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico referiuse á importancia de priorizar esforzos naqueles sectores que poidan xerar máis emprego e crecemento sostible

A vicepresidenta cuarta e ministra para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, Teresa Ribera, compareceu hoxe, a petición propia, na Comisión de Transición Ecolóxica do Congreso dos Deputados, para explicar as medidas adoptadas polo seu departamento durante a crise sanitaria ocasionada pola COVID-19.

A vicepresidenta, que enviou unha mensaxe de apoio e solidariedade aos familiares dos falecidos e aos afectados por esta enfermidade, sinalou que esta crise puxo de relevo a importancia do persoal de coidados, dos sanitarios e dos traballadores de servizos esenciais que, de maneira discreta e moitas veces invisible, sostiveron as estadas para o funcionamento do país.

Durante a súa comparecencia, Teresa Ribera repasou as medidas sociais, económicas e sanitarias postas en marcha polo Goberno, e en concreto aquelas iniciativas transversais e específicas adoptadas polo Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico (MITECO), que xiraron sobre tres grandes eixos: protexer ás persoas, especialmente aos colectivos máis vulnerables, apoiar aos autónomos e ao tecido empresarial, e mitigar o impacto nos operadores enerxéticos.

Estas medidas garantiron en todo momento a seguridade de subministración do sistema enerxético español reforzando a súa condición de servizo esencial durante o estado de alarma.

O escudo social e económico posto en marcha para mitigar o impacto da pandemia orixinada polo COVID-19 virá acompañado dun plan de recuperación. Nese sentido, a vicepresidenta defendeu o papel crucial da transición ecolóxica no proceso de reconstrución europeo tras a crise do COVID-19 e a importancia de desenvolver un Plan Europeo de Reconstrución valente e ambicioso, dotado dun fondo que financie prioritariamente investimentos que contribúan á transición ecolóxica e dixital e que priorice os esforzos naqueles sectores que poidan xerar máis emprego e crecemento sostible.

ESPECIAL PROTECCIÓN PARA CONSUMIDORES E EMPRESAS

As iniciativas postas en marcha polo MITECO para paliar esta crise puxeron o foco en protexer ás persoas, especialmente aos colectivos máis vulnerables. Durante a duración do estado de alarma prohibiuse a suspensión da subministración de enerxía eléctrica, gas e auga ás persoas físicas na súa vivenda habitual.

Ademais, garantiuse o dereito á percepción do bono social aos traballadores autónomos que cesasen a súa actividade ou visen reducida a súa facturación, no mes anterior á solicitude, polo menos un 75% con respecto ao semestre anterior e como consecuencia do COVID-19. Máis de 7.000 profesionais solicitaron o bono social baixo este suposto e máis de 2.300 xa son beneficiarios do mesmo.

O MITECO prorrogou automaticamente ata o 15 de setembro a percepción do bono social de electricidade aos beneficiarios aos que lles vencía antes de dita data. Segundo as estimacións do ministerio, 70.000 fogares benefícianse mensualmente desta medida.

Así mesmo, mantivéronse vixentes os prezos máximos de venda, antes de impostos, da bombona de butano, establecidos o 14 de xaneiro de 2020, o que se estima que beneficia a 5,5 millóns de consumidores. Ademais, actuouse coa tarifa de último recurso (TUR) de gas, que só se permitiu revisar á baixa. Calcúlase que hai ao redor de 1,6 millóns de posibles beneficiarios desta medida.

Un segundo paquete de medidas, explicou a vicepresidenta, estivo destinado ao apoio dos autónomos e do tecido empresarial. Para iso, estableceuse a posibilidade de suspensión e de flexibilización dos contratos de electricidade e gas natural para autónomos e empresas mentres dure o estado de alarma. Ata finais de abril, rexistráronse máis de 102.000 solicitudes de cambios de contrato de subministración.

A vicepresidenta tamén explicou que se habilitou a posibilidade de que, durante o período de alarma, os autónomos e pemes poidan solicitar a suspensión do pago das facturas de enerxía eléctrica, gas natural, gases manufacturados e gases licuados do petróleo por canalización, realizando o devandito pago nos seis meses seguintes á finalización do estado de alarma.

En terceiro lugar, Ribera detallou as medidas adoptadas para mitigar o impacto nos operadores enerxéticos para evitar que asuman maiores cargas de tesourería e facilitar o seu papel na aplicación das medidas de protección aos fogares, empresas e autónomos. Así, eximiuse ás comercializadoras de electricidade e gas natural de afrontar o pago das peaxes de acceso ás redes de transporte e distribución asociados aos autónomos que suspendan os seus pagos durante o estado de alarma. Tamén se deixaron exentas de liquidar o IVE/IVE, o Imposto Especial da Electricidade e o Imposto Especial de Hidrocarburos das facturas cuxo pago fose suspendido. Ademais, pódense acoller á liña de avais establecida Real Decreto-lei 8/2020, do 17 de marzo, polo que se estableceron medidas urxentes para facer fronte ao impacto do COVID-19; e a calquera outra liña de avais que se habilite con este fin específico.

Doutra banda, permitiuse, excepcionalmente, ata o 30 de xuño, a venda de gasolinas destinadas inicialmente ao período invernal. Desta maneira, asegúrase que o cambio de combustible prodúcese coas necesarias garantías.

En relación á garantía de abastecemento e a distribución polo miúdo de carburantes e combustibles en estacións de servizo e postes marítimos durante o estado de alarma, asegúrase que permaneza aberta polo menos unha gasolineira en todos os municipios que conten con este tipo de establecemento.

En canto á xestión de residuos durante a situación de emerxencia sanitaria ditáronse instrucións específicas acordes coas recomendacións sobre xestión de residuos domésticos procedentes de fogares con persoas illadas/en corentena por COVID-19 que foron remitidas para o seu traslado ás entidades locais.

Respecto á auga, a súa subministración está garantido polo RDL 8/2020. As actividades de abastecemento de auga e tratamento consideráronse esenciais na normativa aprobada durante este período.

A vicepresidenta lembrou que o MITECO mantén habilitada unha liña telefónica e un correo electrónico de atención cidadá para ofrecer información sobre as distintas medidas adoptadas polo Departamento. Ambos os servizos tramitan unha medida de entre 150 e 200 consultas diarias, das que entre un 70% e un 80% están relacionadas con algunha medida aprobada recentemente durante o estado de alarma no marco da crise provocada polo COVID-19.

PAQUETE ECONÓMICO E PROTECCIÓN DO EMPREGO

Teresa Ribeira lembrou diante da Comisión de Transición Ecolóxica do Congreso que, desde o 10 de marzo, o Goberno veu aprobando distintas medidas para garantir a saúde pública e reforzando a capacidade de resposta do sistema sanitario, incluíndo a creación recente dun fondo especial non reembolsable de 16.000 millóns de euros para as Comunidades Autónomas.

Cada acción no ámbito sanitario, veu acompañada, desde o primeiro momento, por un paquete de medidas económicas e sociais para minimizar o impacto negativo da pandemia no emprego, o tecido produtivo e nos fogares. Moratorias de impostos e cotizacións sociais, moratorias hipotecarias, facilidades para o pago de arrendamentos, garantía de subministracións básicas, liñas de avais públicos. En total, o impacto orzamentario das medidas aprobadas ata a data, incluídas as sanitarias, elévase a case 139.000 millóns de euros.

No ámbito do emprego púxose en marcha un réxime excepcional de ERTEs por forza maior, un instrumento de flexibilidade interna das empresas que permitiu conter a caída da ocupación e que se prorrogará ata o próximo 30 de xuño. O uso deste instrumento permitiu cubrir a máis de tres millóns de traballadores e a unhas 530.000 empresas.

DESESCALADA GRADUAL E CON DIÁLOGO

A vicepresidenta tamén detallou na súa comparecencia a metodoloxía de traballo seguida na elaboración do Plan para a Transición cara a unha Nova Normalidade, un proceso no que se contou co mellor coñecemento científico e técnico. Para iso escoitouse a expertos en epidemioloxía, saúde pública, débeda, novas tecnoloxías, filosofía, desigualdade, intelixencia artificial, economía e relacións internacionais, con sociedades científicas, investigadores e asesores de organismos públicos ou interlocutores sociais e económicos, co comité de expertos do Centro de Coordinación de Alertas e Emerxencias Sanitarias (CCAES) e apoiándose nos criterios definidos pola Organización Mundial da Saúde e na folla de ruta da Unión Europea.

Ribera destacou a importancia do diálogo institucional coas comunidades autónomas (CCAA) e as entidades locais, clave para coordinar as competencias e servizos esenciais na loita contra a expansión do COVID-19. Este traballo bilateral permitiu discutir caso a caso e territorio a territorio as fortalezas e debilidades de cada un dos territorios para pasar de fase, sempre tendo en conta os indicadores sanitarios previamente acordados coas CCAA.

Nun sentido parecido, a vicepresidenta puxo en valor en diálogo constante cos axentes sociais para profundar en cuestións como as guías de seguridade e saúde no traballo, os mecanismos de flexibilidade para o axuste da capacidade produtiva e os instrumentos de protección dos traballadores e do conxunto da poboación.

RECUPERACIÓN VERDE

A pesar dos esforzos realizados para minimizar o impacto do COVID-19, Ribera lembrou que a envergadura da crise socio-económica derivada da pandemia obríganos hoxe a un esforzo de reconstrución histórico. Por iso, a vicepresidenta remarcou a necesidade dun “Plan Europeo de Reconstrución valente e ambicioso, á altura do reto que enfrontamos” e que teña como pancas unha recuperación verde e unha transición xusta.

O Goberno de España propuxo a creación dun Fondo de Recuperación de entre 1 e 1,5 billóns de euros financiado con débeda perpetua da UE para reactivar a economía europea. Un fondo, apuntou Ribera, que debe financiar prioritariamente investimentos que contribúan á transición ecolóxica e dixital, en liña coa declaración do Consello Europeo do 26 de marzo. “Non podemos caer nos mesmos erros cometidos no pasado, cando privilexiamos atallos cortoplacistas baseados na economía fósil para afrontar a crise económica”, explicou.

Ribera lembrou o compromiso da presidenta da Comisión Europea (CE), Ursula Von der Leyen, para que o “Green Deal” será a panca do Plan de Recuperación. Desde a CE xa se está traballando por priorizar os esforzos naqueles sectores que poidan xerar máis emprego e crecemento sostible: a economía circular, as enerxías renovables, a eficiencia enerxética, a rehabilitación de edificios ou a resiliencia ao cambio climático.

Tamén a dixitalización, a electrificación do transporte, a aposta por unha reindustrialización intelixente, baixa en carbono e sostible e a necesidade da adaptación rápida das nosas cidades para facilitar o transporte público e non motorizado son algunhas das claves dese Pacto Verde que “cremos imprescindible pola súa capacidade para xerar emprego e crecemento sostible”.

200514 Comparecencia3

200514 Comparecencia2

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.